'Schrapend' geluid

Meer
4 jaren 6 maanden geleden #288 door a-manta-turbo
a-manta-turbo antwoordt op het onderwerp: 'Schrapend' geluid
als het op het rechte stuk gebeurt lijkt het er niet op dat het de stofplaat doet
in een bocht komt er zoveel kracht op je wiel dat de stofplaat je schijf wel kan raken
je kan het proberen om de plaat iets verder van je schijf af te buigen dan weet je het zeker

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

• Floris
  • Floris's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
4 jaren 6 maanden geleden #285 door Floris
Floris antwoordt op het onderwerp: 'Schrapend' geluid
Toen ik het wiel er af had, leek de plaat de schijf niet te raken. Maar stel dat dit het toch is, kan dit dan zo'n hard geluid maken dat het door merg en been gaat en dat de resonantie van de trilling door de vloer voelbaar is?

Vandaag nog een flinke rit over de Veluwe gemaakt om beter te luisteren en zo meer te weten te komen. Het viel me op dat het soms ook op de snelweg gebeurde, als ik boven de 100 op een recht stuk op de motor remde.

Roest: geen probleem, maar een uitdaging!

Meer
4 jaren 6 maanden geleden #284 door a-manta-turbo
a-manta-turbo antwoordt op het onderwerp: 'Schrapend' geluid
stofplaat achter de remschijf die loopt aan

• Floris
  • Floris's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
4 jaren 6 maanden geleden #279 door Floris
Floris heeft een nieuw onderwerp gemaakt: 'Schrapend' geluid
Als ik met mijn A'tje een bocht naar links maak hoor ik een 'schrapend' geluid rechtsvoor, zo erg dat de resonantie voelbaar is door de vloer... Dit gebeurd vooral bij langzamere, scherpe bochten (rotondes e.d.) en dan met name als ik gas geef in de bocht en hij enigszins in de vering 'duikt'. De band raakt de vering, ophanging of het spatscherm niet en draait soepel en vrij als hij op de krik staat.

Het geluid zit er sinds hij door de APK is. Daarbij zijn toen de rechter stuurkogel, wielremcilinder rechtsachter en de uitlaat vervangen, maar dit is allemaal goed gebeurd.

Zelf zou ik gokken op het wiellager, al draait het wiel soepel en zonder gekraak als hij van de grond is en zit er geen noemenswaardige speling op de naaf. Vóór ik onnodig dingen ga vervangen, zou ik graag horen of iemand nog andere ideeën heeft over de oorzaak, alle suggesties zijn welkom!

Alvast bedankt voor jullie reacties

Roest: geen probleem, maar een uitdaging!

Tijd voor maken pagina: 0.203 seconden
Gemaakt door Kunena