Exclusive varianten?

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #852 door mba
mba antwoordt op het onderwerp: Exclusive varianten?
De GSI Exclusive was er maar in twee kleuren. Monaco blauw en Dakar goud, beide metallic kleuren. Dat jouw Manta in oorsprong rood was duidt niet op een Exclusive.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #851 door GTC
GTC antwoordt op het onderwerp: Exclusive varianten?
Kan ik ergens op de nummers van mijn Manta zien of deze een fabrieks af een exclusive uitvoering is geweest? Mijn Manta is een duitse import en ik heb deze auto in 1997 gekocht. Auto was deels gestript( motor, versnellingsbak en een deel van het interieur waren weg). Deze Manta is van 1987 en voldoet wel aan de Exclusive eisen zoals: 3 delig achterspoiler, dubbele ronde koplampen, smalle Irmscher achterbumper, zwarte deur bekleding en het reserve wiel is in de antraciet/grijze kleur. Het stuurwiel was trouwens standaard. De auto is van oorsprong rood.

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #849 door mba
mba antwoordt op het onderwerp: Exclusive varianten?
Ik heb er 1 gehad tot begin jaren 90; airco was niet standaard, alleen het bedieningspaneeltje op het dashboard daarentegen weer wel! (leegruimen van de onderdelenvoorrraad bij opel?). De 3-delige achterspoiler was standaard.

• wfvdijk
  • wfvdijk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
Meer
4 jaren 7 maanden geleden - 4 jaren 7 maanden geleden #210 door wfvdijk
wfvdijk antwoordt op het onderwerp: Exclusive varianten?
@Hans: Haha, deze tekst komt grotendeels van mij B) . Maar ik begon te twijfelen over de airconditioning en de achterspoiler, omdat deze niet altijd in de exclusive's zitten.

Groet,

Wilfred van Dijk
Webmaster / secretaris Opel Mantaclub
Laatst bewerkt: 4 jaren 7 maanden geleden door wfvdijk.

Meer
4 jaren 7 maanden geleden #209 door Yosta
Yosta antwoordt op het onderwerp: Exclusive varianten?
Airco was nooit standaard op de exclusive.

Ab April 1985 konnte man den Manta GSI Exclusiv kaufen, der nicht als CC verfügbar war. Dieses von Irmscher veredelte Sondermodell besaß spezielle Polsterstoffe im Innenraum sowie ein Dreispeichen-Lederlenkrad. Die Front zierten runde Doppelscheinwerfer. Lieferbar waren zunächst nur die Lackierungen Monacoblau oder Dakargold. Die Leichtmetallfelgen hatten ein spezielles Design (Anthrazit mit Silberrand), ein dreiteiliger lackierter Heckspoiler war serienmäßig. Zwischen den Rückleuchten befand sich eine schwarze Blende, und das Kennzeichen war in die hintere Stoßstange integriert. Gegen Aufpreis war auch eine Heckschürze erhältlich, die sich von Radlauf zu Radlauf erstreckte.

volgens duitse wikipedia
De volgende gebruiker (s) zei dank u: wfvdijk

Meer
4 jaren 7 maanden geleden #208 door Hans
Hans antwoordt op het onderwerp: Exclusive varianten?
De laatste Opel Manta's werden als "GSI Exclusive" op de markt gezet. In eerste instantie werden Manta's door Irmscher voorzien van accessoires voordat ze verkocht werden, later gebeurde dit al af fabriek. De "GSI Exclusive" had als extra airconditioning, dubbele ronde koplampen en een driedelige achterspoiler. Ook de velgen hadden een afwijkende kleurstelling. In Zweden en Zwitserland werd deze Exclusive ook nog voorzien van een ongeregelde katalysator.

(bron: Wikipedia )

god schiep Adam

Adam schiep OPEL

Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden
Gemaakt door Kunena