noodkreet van een pechvogel

• Dolmans
  • Dolmans's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
3 jaren 8 maanden geleden #859 door Dolmans
Dolmans antwoordt op het onderwerp: noodkreet van een pechvogel
Bobine heb ik zaterdag vervangen, maar hielp niets.

Vandaag bij de garage bleek de stekker van de temperatuursensor op de motor niet goed te zijn. Is gerepareerd en motor loopt weer.
Morgen doen ze, op mijn verzoek, een testrit om zeker te zijn dat probleem niet terug komt. Wil niet weer stranden.

Er gloort dus hoop! :)

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 8 maanden geleden #858 door Big Daddy
Big Daddy antwoordt op het onderwerp: noodkreet van een pechvogel
Heb je "motormanagementsystem"?Zit ook aan de bobine te denken,maar die gaan niet zomaar kapot.
Het zou ook een printplaat kunnen zij waar een barstje of nattigheid in zit.Dat het de ontsteking is,is vrijwel zeker.
Als dit niet goed functioneerd, wordt ook de rest van de "inspuit/verbrandingsafdeling" danig in de war gestuurd,vandaar
die rookwalmen.Ik hoop dat ze het vinden want "het seizoen" breekt toch zo langzamerhand weer aan...

Sometimes I get the feeling,I was back in the o l d days,long ago,
when we were kids,when we were young, life seems so perfect,you now,
the days were endless,we were crazy,we were young,
the sun was always shinin'...
I'll never forget the Great Opels I've had

• Dolmans
  • Dolmans's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
3 jaren 8 maanden geleden #857 door Dolmans
Dolmans heeft een nieuw onderwerp gemaakt: noodkreet van een pechvogel
Hallo allemaal,

De laatste twee weken wordt ik met de Manta door pech achtervolgd :(
Ik heb inmiddels 4 keer de Wegenwacht moeten laten komen en heb de Manta een paar dagen bij de Opel garage gehad.
Probleem is als volgt: heb nu verschillende keren gehad dat de Manta begon te stoten en flink te roken uit de uitlaat, dat wordt dan erger en vervolgens slaat ie af. Dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Met starten lijkt het alsof ie net niet aanslaat.
Zoals gezegd heeft de Wegenwacht er al 4 keer naar gekeken en de Opel garage al 1 keer. In de laatste twee weken heeft ie tussendoor ook steeds weer een tijdje gelopen (soms een aantal dagen, soms maar een halve dag).
Het gaat om 2.0 GSI motor.
Inmiddels is vervangen:
signaalmodule, rotor, verdelerkap, bougiekabels (1 kabel was bij de verdelerkap kapot), bobinekabel, startmotor (had door de vele startpogingen ook de geest gegeven :( ).
Getest en goed bevonden:
accu, brandstofpomp, brandstofrelais, zekeringen, ecu.
Laatste idee van de Wegenwacht is dat het mogelijk de bobine is. De huidige is nog niet zo oud, maar ik ben nu een nieuwe aan het regelen.
Manta is gisteren door Wegenwacht naar de Opel garage gesleept en daar staat ie nu.
Ik wordt langzaam een beetje wanhopig en financieel wordt ik er ook niet beter van.

Iemand ideeën, tips? Hetzelfde al een keer meegemaakt en op kunnen lossen?
Alvast bedankt namens een verstokte Manta liefhebber die vreest voor zijn hobby...

Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden
Gemaakt door Kunena