Opel Manta a 1972 1900S

• Edgar95
  • Edgar95's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
3 jaren 9 maanden geleden #748 door Edgar95
Edgar95 antwoordt op het onderwerp: Opel Manta a 1972 1900S
Oh, dat zou helemaal top zijn als ik die kan overnemen tegen een vergoeding. Ik ben eigenlijk ook nog opzoek naar een spanningsregelaar die achter je temp. en benzine meter zit heeft u die ook nog?

Gr,
Edgar

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 9 maanden geleden #747 door popmanta
popmanta antwoordt op het onderwerp: Opel Manta a 1972 1900S
die clips voor de remslangen heb ik wel voor je en als je verder nog iets nodig bent voor je manta bel of mail gerust

verder goed bezig je maakt er weer een goede manta van ;)

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

telnr 06-21664341

• Edgar95
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
3 jaren 10 maanden geleden #742 door Edgar95
Danuwel, ik ben daar niet bang voor het is alleen met glasparel gestraald en daarna met een beetje olie en scotch bright opgepoetst om hem zo glad mogelijk te maken. Wat me wel opviel was dat er veel diepe putten in de cilinders zaten. Maar nieuwe cilinders is zeer prijzig. Wat de remslang betreft heb je wel een punt had ik niet over nagedacht. Ga deze proberen op te zoeken en monteren. Zijn denk ik niet makkelijk te vinden. Dit waren trouwens niet orginele remklauwen voor een manta a, moest namelijk remblokken bestellen van een manta b die paste wel.

Meer
3 jaren 10 maanden geleden #741 door JOZO
JOZO antwoordt op het onderwerp: Opel Manta a 1972 1900S
Ziet er weer goed uit: Twee kleine opmerkingen;
Ben je niet bang dat je remcups gaan lekken omdat je ze gestraald hebt en met schrotch hebt geborsteld?
De remslang/remleiding verbinding heb je met ijzerdraadje vast gezet. Dit roest snel door, dus ik zou de originele clips gebruiken..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: wfvdijk

• Edgar95
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
3 jaren 10 maanden geleden - 3 jaren 10 maanden geleden #740 door Edgar95
Zaterdag 18 Januari 2014

Ik ben s'ochtends om 9uur begonnen met het reviseren van de voorremmen.
Hiermee ben ik begonnen:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

De remblokken waren gewoon helemaal op dus het was een mooie tijd om ze te vervangen. Zoals jullie zien waren de schijven een beetje verroest maar dat maakt eigenlijk niet veel uit maar nu ik toch bezig ben vervang ik ze maar meteen.

Na alles verwijderd te hebben heb ik de bescherm plaat eerst in de zinc spray gezet. Daarna heb ik hem met hitte bestendige verf ingespoten (niet per se nodig denk ik maar toch gedaan)

Daarna heb ik de beschermkap meteen weer gemonteerd en ben ik de oude remschijf gaan scheiden van de wiel naaf. Dit ging niet zonder slag of stoot want het zat heel goed vast. Daarna de nieuwe remschijf op de wiel naaf bevestigd en gemonteerd op de auto.
Toen ben ik begonnen met het reviseren van de remklauw. De cilinders zaten gewoon vastgeroest, we hebben deze dus onder hoge druk eruit moeten persen. We hebben dit gedaan door middel van 250bar aan waterdruk:

Dit is een oude hogedruk waterpomp die ik samen met een maat van mij heb omgebouwd om zo de cilinders eruit te persen. Nadat de cilinders eruit waren ben ik de remklauw en cilinders gaan zandstralen en daarna nog met glasparel gestraald. De cilinders heb ik nog verder opgepoetst met scotch bright om ze zo glad mogelijk te maken. Zo zien de cilinders er dan uit:

Toen ben ik de remklauw weer met de benodigde nieuwe rubbers en remblokken weer in elkaar gaan zetten. Dit is daarvan het eind resultaat:

Daarna stuitte we op het probleem dat de koperen remleiding niet meer goed was er zaten een paar rare kronkels in dus hebben we zelf een nieuwe gemaakt en gemonteerd:

De vettigheid die jullie zien op de foto is WD 40 dit heb ik gebruikt omdat er wat remvloeistof gelekt was en remvloeistof is zeer aggeresief, als jer wat WD 40 opspuit wordt het verdund en houd het het roesten tegen.

De remmen werken weer volledig naar behoren. Zijn er wel de hele dag mee zoet geweest want alles zat vast geroest. was om 11uur s'avonds klaar. De volgende klus is mijn spanningsregelaar maken want de temperatuur meter en benzine meter functioneren niet meer naar behoren.
Laatst bewerkt: 3 jaren 10 maanden geleden door Edgar95.

• Edgar95
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
Meer
3 jaren 10 maanden geleden #735 door Edgar95
Bedankt zal het onhouden.

Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden
Gemaakt door Kunena