i240

Meer
1 jaar 10 maanden geleden #1287 door H-400
H-400 antwoordt op het onderwerp: i240
Omega/Frontera 2.4 blok is snel herkent: carter is bevestigd met 8mm boutjes, en de oliepeilstift
zit achter de motorsteun. Verder heeft de kop in-en uitlaatpoorten die anders zijn dan de klassieke CIH kop.
En de vliegwielbouten hebben een andere spoed dan de 2 liter.
De 2.4 was reeds leverbaar door Irmscher, lang voor de Omega bestond. Was wel peperduur!
Grtjs!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: wfvdijk

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

• MantaboyErwin
  • MantaboyErwin's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • 0% innovation,100% fun!
Meer
1 jaar 10 maanden geleden - 1 jaar 10 maanden geleden #1286 door MantaboyErwin
MantaboyErwin antwoordt op het onderwerp: i240
Ik heb nu al ruim 20 jaar een 2.4 ,eerst in de B ( die verkocht en jaar later teruggekocht ! ) ,ik was nl. overgeschakeld op de A Manta ,daar is dat blok ook weer ingekomen,ik heb het blok al eens vaker bekeken,omdat ik een vermoeden heb dat het blok uit '83 komt,dus als dat zo is, heb ik dan een origineel 2,4 blok uit de i 240 want de 2.4 van Omega was pas vanaf '86 of waren er ook andere modellen met 2.4 toen die tijd? Rekord ,Monza , Senator toch niet ? Het bouwjaar van het blok kun je toch aflezen onder de startmotor of zit het juist aan de andere kant?Ik ben op internet aan het zoeken ,maar schiet daar ook weinig mee op,

groeten Erwin
Laatst bewerkt: 1 jaar 10 maanden geleden door MantaboyErwin.

• wfvdijk
  • wfvdijk's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
Meer
2 jaren 9 maanden geleden #1192 door wfvdijk
wfvdijk antwoordt op het onderwerp: i240
Nieuws! De manta is gistermiddag terug gekomen na de eerdere schade. Het bleek dat de bevestiging van de bodykit niet optimaal was (zeg maar waardeloos) omdat de bumperbalk voor ontbrak. Dit is nu ook opgelost. De schade is echt perfect verholpen en tevens zijn wat boutjes waarmee de bodykit was gemonteerd verplaatst zodat je die ook niet meer ziet. Vliegroest is weg en de plekken zijn in de wax gezet. Vandaag is mijn broer nog even los gegaan op de manta, zodat al veel zaken zijn opgelakt van het lijstje.

Morgen is er de onderdelenbeurs dus ik heb een boodschappenlijstje meegekregen!

Groet,

Wilfred van Dijk
Webmaster / secretaris Opel Mantaclub

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• wfvdijk
  • Moderator
  • Moderator
Meer
2 jaren 9 maanden geleden #1186 door wfvdijk
Nog meer uitdagingen! :dry: :dry:

Ik kreeg wat foto's doorgestuurd over de restauratie van de voorbumper en wat foto's over een bekende ziekte van wat oudere auto's: de ziekte van corrosie... Nu is de auto wel volledig gerestaureerd, maar dit is al enkele jaren geleden gebeurd en zoals ik op eerder schreef is de motorkap niet helemaal goed gespoten. Op enkele kleine plekjes ontstaat wat vliegroest. Nog niet verontrustend en dit wordt gelijk opgelost. Zoals Cruijff zegt: ieder nadeel heeft zijn voordeel (of was het andersom?)
De portieren zijn inmiddels weer netjes afgehangen!

Groet,

Wilfred van Dijk

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Meer
2 jaren 9 maanden geleden #1184 door H-400
H-400 antwoordt op het onderwerp: i240
Hey Wilfred,

spijtig dat dit gebeurd! Ik zou zo'n telefoontje ook niet willen krijgen.
Maar je carrosier brengt dat wel in orde.
Tegelijkertijd komen de kleine gebreken ook weer in orde!

Grtjs!

• wfvdijk
  • Moderator
  • Moderator
Meer
2 jaren 9 maanden geleden - 2 jaren 9 maanden geleden #1180 door wfvdijk
Inmiddels enige weken verder en ook wat frustraties :sick:

De Manta stond op een afgesloten, ommuurd terrein tussen nieuw op te leveren opels. Niets aan de hand zou je dus zeggen. Helaas blijkt dat er ook mannen zijn die niet goed kunnen parkeren, waardoor ik een telefoontje kreeg van mijn broer. Hij begon met "ik heb slecht nieuws .... Er is een hoek uit de voorbumper gereden " En ja, die is natuurlijk niet meer verkrijgbaar.

Gelukkig kent mijn broer ook een goede schadehersteller die dit kan oplossen. Hij gaat dan gelijk de portieren opnieuw afhangen, want die lopen nu tegen de ondersdorpel aan. Ook de motorkap wordt dan even nagelopen, want zowel het spuitwerk als de plaatsing is niet zoals het hoort.

Ondertussen heb ik ook even een bezoek aan de RDW gebracht, om me even voor te lichten over de gang van zaken. Stond daar toch een mooie A Manta voor de keuring!

Groet,

Wilfred van Dijk

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Laatst bewerkt: 2 jaren 9 maanden geleden door wfvdijk.

Tijd voor maken pagina: 0.253 seconden
Gemaakt door Kunena