Manta A slaat af bij warme motor

Meer
4 jaren 3 maanden geleden #411 door JOZO
JOZO antwoordt op het onderwerp: Manta A slaat af bij warme motor
Kijk eens naar je vacuumslang (slang tussen rembekrachtiger en carburateur) is die (krimp)gescheurd ergens (of oud) of werkt je terugslagklepje niet goed meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Yuri

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

• Yuri
  • Yuri's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
4 jaren 3 maanden geleden #410 door Yuri
Yuri heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Manta A slaat af bij warme motor
Mijn manta A uit 1974 (berlinetta) slaat af bij warme motor

Een maand geleden kwam ik na een tocht van 250km in file terecht. Toen ik daarvoor moest afremmen zag ik ineens rode lichtjes op t dashboard en begon de auto te stotteren. Ondanks ingetrapte koppeling sloeg de motor af. Toen even gewacht op de vluchtstrook en weer gestart na n minuut. Motor deed t weer en ik kon vervolgen. Toen ik later in de bebouwde kom kwam sloeg de motor geregeld af bij t afremmen voor n kruispunt/stoplicht. Na n paar keer leer je met je gas te blijven spelen om m niet meer af te laten slaan.

Daarna auto n week laten staan en weer gaan rijden, auto deed t prima. Olie ook ververst en filter vervangen (was sowieso nodig)

Gisteren in de hitte weer gaan rijden en op de terugweg (na 15km) begon t gestotter weer bij t afremmen en slaat ie constant af.

Het lijkt dus vooral bij warme motor te gebeuren (vorige keer na lange rit en nu tijdens hitte). Temperatuur meter heeft trouwens altijd keurig in t midden gestaan dus geen overhitting.

Heeft iemand enig idee waar t aan kan liggen? Zodat ik de eventuele garagehouder n beetje in de goede richting kan duwen..

Ontzettend bedankt!

Grt Yuri
Haarlem

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden
Gemaakt door Kunena