Motor warm, temperatuurmeter staat goed

• Bjorn1977
  • Bjorn1977's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
2 jaren 6 maanden geleden #1215 door Bjorn1977
Bjorn1977 antwoordt op het onderwerp: Motor warm, temperatuurmeter staat goed
Bleek allemaal niet zo goed helaas. Koppakking naar de maan. De Manta rijdt nu weer!

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 7 maanden geleden #1212 door nico1961
nico1961 antwoordt op het onderwerp: Motor warm, temperatuurmeter staat goed
Als de motor inderdaad heet word is dat uiteraard niet goed, alleen kan ik dat van achter de computer niet beoordelen. Het zou het mooiste zijn als je met een infrarood temperatuurmeter de temperatuur van het motorblok en koelsysteem kon meten, om te zien of het echt heet word of het alleen maar zo lijkt. De meeste garage bedrijven hebben tegenwoordig wel zo een meter, en je kan uiteraard daar even laten controleren wat er wel of niet aan de hand is.
Als er dan iets is kun je zelf beslissen of je dat zelf wilt proberen te herstellen of dat je dat bij de garage laat doen.
Succes, Nico.

• Bjorn1977
  • Bjorn1977's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
2 jaren 7 maanden geleden #1211 door Bjorn1977
Bjorn1977 heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Motor warm, temperatuurmeter staat goed
Hallo,

Ik weer niet of het normaal is vandaar mijn vraag;

Na een kort stukje rijden ongeveer 10 kilometer, is de motor van mijn Manta onwijs warm.
Dampt ook uit het olie vulpunt.
Ik heb dit nog niet eerder gezien, meegemaakt. Auto rijdt verder goed, en de temperatuurmeter in de auto blijft ook gewoon goed laag staan.
Ik heb gekeken onder het motorblok, geen lekkage en olie en koelvloeistof genoeg aanwezig.
De vin slaat ook gewoon aan.
Iemand enig idee, of is het heel normaal?
Het is een Manta b 1,8 s

Tijd voor maken pagina: 0.207 seconden
Gemaakt door Kunena